loader image

جستجو

Trying to save First Republic bank

رویترز:
تلاش برای نجات بانک «فرست ریپابلیک»

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» درگزارشی از تلاش برای نجات بانک فرست ریپابلیک خبر داد و اعلام کرد: روز دوشنبه پس از افشای این موضوع که این بانک طی سه ماهه نخست سال بیش از 100 میلیارد دلار از سپرده‌های خود را از دست داده است، ارزش سهام این بانک 75 درصد کاهش یافت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: مقامات آمریکایی یک سری تلاش‌های فوری را برای نجات بانک فرست ریپابلیک در پیش گرفته‌اند، زیرا تلاش شرکت‌های بخش خصوصی تاکنون با شکست مواجه شده است.

افراد مطلع در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کردند شرکت بیمه سپرده فدرال، وزارت خزانه‌داری و فدرال رزرو طی روزهای اخیر جلساتی را با شرکت‌های مالی ترتیب داده‌اند تا راهکاری در اختیار این بانک قرار دهند.

منابع ادعا کردند این اقدام می‌تواند راه را برای مشارکت بیشتر طرف‌ها از جمله بانک‌ها و شرکت‌های سهام خصوصی هموار کند. با این حال، آن‌ها گفتند مشخص نیست آیا دولت در نظر دارد در نجات این بانک بخش خصوصی مشارکت داشته باشد یا خیر.

آن‌ها همچنین تأکید کردند مقامات آمریکایی یک معامله با بخش خصوصی را ترجیح می‌دهند تا اینکه بانک فرست ریپابلیک تحت کنترل شرکت بیمه سپرده فدرال قرار گیرد.

فرست ریپابلیک اعلام کرد: ما سرگرم گفت‌و‌گو با چندین طرف در ارتباط با گزینه‌های راهبردی خود هستیم و در عین حال همچنان به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کنیم.

روز دوشنبه پس از افشای این موضوع که این بانک طی سه ماهه نخست سال بیش از 100 میلیارد دلار از سپرده‌های خود را از دست داده است، ارزش سهام این بانک 75 درصد کاهش یافت.

این بانک مستقر در سانفرانسیسکو از زمانی که بخش بانکی آمریکا تحت تأثیر یک بحران بزرگ ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر در ماه مارس قرار گرفت، برای سرپا ماندن تلاش کرده است.

بانک سیلیکون ولی، بازیگر مهمی که به بخش‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها خدمات می‌دهد، ماه گذشته تعطیل شد.

موسسات مالی مهم آمریکایی ماه گذشته برای کمک به فرست ریپابلیک برای جلوگیری از دچارشدن به سرنوشتی مشابه، بر سر تزریق 30 میلیارد دلار به این بانک مشکل‌دار توافق کردند.