loader image

جستجو

Fighters from the ISIS army are in custody

نیوعرب:
جنگجویانی از ارتش داعش در بازداشت به سر می‌برند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «نیوعرب» در مطلب تازه خود به‌نقل از فرمانده مرکز سنتکام، اعلام کرد: امروز بیش از 10 هزار رهبر و جنگجوی داعش در بازداشتگاه‌ها در سراسر سوریه و بیش از 20 هزار رهبر و جنگجوی داعش در بازداشتگاه‌های عراق هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه نیوعرب در مطلب تازه خود اعلام کرد: به گفته ارتش آمریکا، گروه شبهه‌نظامی داعش، «ارتشی» متشکل از جنگجویان در بازداشتگاه‌های عراق و سوریه دارد.

براساس بیانیه‌ای از سنتکام، فرماندهی نظامی آمریکا که مسئول غرب آسیا و همچنین آسیای میانه و جنوبی است، هزاران جنگجوی داعشی که در زندان هستند، در صورت امکان فرار از زندان، می‌توانند دوباره به این گروه شبهه‌نظامی بپیوندند.

ژنرال «مایکل اریک کوریلا» -فرمانده مرکز سنتکام- در بیانیه‌ای گفت: «تعدادی از جنگجویان ارتش شبهه‌نظامیان داعش، در عراق و سوریه در بازداشت هستند.»

مایکل کوریلا گفت: امروز بیش از 10 هزار رهبر و جنگجوی داعش در بازداشتگاه‌ها در سراسر سوریه و بیش از 20 هزار رهبر و جنگجوی داعش در بازداشتگاه‌های عراق هستند.

حمله داعش به زندان در ژانویه 2022 در حسکه سوریه، یادآور خطر تحمیل شده توسط این زندان‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است که کودکان زندانی در اردوگاه الهول در سوریه، اهداف اصلی برای رادیکالیزه شدن و تبدیل شدن به نسل بعدی داعش هستند.

داعش پس از توسعه فراوان در عراق و سوریه در سال 2014 که بخش‌های وسیعی از سرزمین‌ها را فتح کرد، خود را به‌عنوان «خلیفه» و جانشین معرفی کرد.

داعش سرانجام در سال 2017 در عراق و دو سال بعد در سوریه شکست خورد، اما هسته‌های خفته این گروه افراطی همچنان در هر دو کشور حملاتی را انجام می‌دهند.

به گفته سنتکام، آمریکا و متحدانش در سال 2022 نزدیک به 700 عضو مظنون داعشیان را در سوریه و عراق کشتند و 374 نفر دیگر را در عراق و سوریه بازداشت کردند.

در پایان بیانیه سنتکام آمده است: «مأموریت شکست داعش در سال 2023 ادامه خواهد یافت زیرا سنتکام و شرکای ائتلاف آن به شکست پایدار این گروه تروریستی به‌منظور حفظ و ارتقای امنیت جهانی، ثبات و حقوق بشر متعهد هستند.»