loader image

جستجو

The world supports the oppression of Palestine

ژئوپولیتیکال اکانومی:
جهان از مظلومیت فلسطین حمایت می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ژئوپولیتیکال اکانومی» در مقاله تازه خود به بررسی حمایت جهان از مظلومیت فلسطین پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ژئوپولیتیکال اکانومی در مقاله تازه خود به‌قلم «آبراهام مارکز» نوشت: از ماه اکتبر سال 2023، یک جنبش انقلابی ظهور کرده است که امپریالیسم آمریکا و گسترش آن، ‌به‌ویژه پروژه صهیونیستی استعمار در فلسطین را به چالش می‌کشد.

این جنبش که توسط دانشجویان و جوانان رهبری می‌شود، توسط پلیس در سراسر آمریکا ‌به‌شدت سرکوب می‌شود. آمریکا و اسرائیل از الفاظ گمراه‌کننده برای محکوم کردن این جنبش استفاده کرده و ادعا کرده‌اند که این جنبش «یهودستیزی» است و از بمباران غیرنظامیان توسط اسرائیل انتقاد کرده‌اند.

دولت آمریکا در حالی که فعالان و سازمان دهندگانی را که علیه بی‌عدالتی‌ها مبارزه می‌کنند و به نسل‌کشی پایان می‌دهند، سرکوب می‌کند، کشور مستعمره و شهرک‌نشین را ‌به‌عنوان یک «قربانی» به تصویر می‌کشد.

مخالفت با یک نسل‌کشی اکنون «یهودستیزی» تلقی می‌شود و دولت آمریکا ‌‌‌‌به‌طور فعال در حال تسهیل و تداوم نسل‌کشی اسرائیل برای پیشبرد اهداف امپراتوری خود در یک منطقه استراتژیک است.

شواهد روشنی از این موضوع در اظهارات جو بایدن در دوران تصدی عنوان سناتوری یافت می‌شود، زمانی که او اظهار داشت: «این بهترین سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری است که انجام می‌دهیم.

اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا باید یک اسرائیل برای حفظ منافع خود در منطقه اختراع می‌کرد.»

امروز، جو بایدن، ‌به‌عنوان رئیس‌جمهور، از مردم می‌خواهد که فکر کنند او بر اقدامات دولت یهود در غزه نفوذ ندارد، به‌رغم این واقعیت آشکار که دولت آمریکا توانایی توقف محاصره اسرائیل در غزه را دارد.

هر روز که صدها فلسطینی قتل‌عام می‌شوند، بایدن تصمیم می‌گیرد از صلح حمایت نکند.

به همین دلیل است که مردم عادی در آمریکا در تمام جنبه‌های زندگی بسیج می‌شوند تا وضعیت اسفناک فلسطینیان را متوقف کنند.

امتناع بایدن از توقف یک نسل‌کشی خشم عمومی را برانگیخت، به اعتراضات منجر شد و باعث بررسی دقیق‌تر مشروعیت خود نظام سیاسی آمریکا شد.

دولت بایدن از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت قاطع کرده است. با این حال، واشنگتن مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل را محکوم کرده و در عین حال میلیاردها دلار تسلیحات برای تل‌آویو فراهم کرده است.

این در حالی است که دیوان بین‌المللی دادگستری [ICJ] رأی داد که جنایات اسرائیل به اتهام نقض کنوانسیون نسل‌کشی قابل تحقیق است.

فلسطین هیچ ارتش، نیروی دریایی، پلیس یا نیروهای مسلح متعارفی برای دفاع از خود ندارد.

ریاکاری دولت بایدن و کل نخبگان سیاسی غرب، به اصطلاح «نظم جهانی مبتنی بر قوانین» را که ادعا می‌کنند از آن حمایت می‌کنند، به آستانه‌ای برگشت‌ناپذیر سوق داده است.

حمایت غرب از اقدامات ویرانگر اسرائیل در غزه، استانداردهای دوگانه غرب در مورد حقوق بشر و قوانین بین‌المللی آشکار شده است.

اکنون هیچ عقب‌نشینی وجود ندارد و آمریکا باید با عواقب غرور خود روبرو شود.

دولت بایدن به چین، ایران، کره شمالی، نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا درباره «دموکراسی» و «حقوق بشر» انتقاد کرده است، در حالی که ریاست یک نظام بین‌المللی را بر عهده دارد که در آن مکرراً درخواست‌های اکثریت قریب به اتفاق آتش‌بس یا تشکیل کشور فلسطینی را که موردحمایت قرار می‌گیرد وتو می‌کند.

میلیون‌ها نفر در حال درک این موضوع هستند که امپراتوری آمریکا جهان را فریب می‌دهد تا سلطه خود را حفظ کند.

در سراسر آمریکا، در ماه آوریل امسال، حداقل 12 دانشگاه بیش از 1 هزار و 100 دانشجو را که به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات و از حق اساسی خود برای تجمع استفاده می‌کردند، دستگیر کردند. این دانشجویان از آتش‌بس در غزه و پایان دادن به اشغال غیرقانونی فلسطین دفاع می‌کردند.

یک نیروی مرکزی پشت سرکوب دولتی است. پلیس‌ها به دلیل اختیار منحصر به فردشان برای شرکت در اعمالی که برای اکثر اعضای جامعه ممنوع است، ‌به‌عنوان «هیئت‌های ویژه» تعیین می‌شوند.

آن‌ها می‌توانند بدون عواقب از خشونت علیه دیگران استفاده کنند، بازداشت‌ها و زندانی‌ها را انجام دهند، یا بدون مجازات علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز مداخلات مسلحانه را آغاز کنند.

جنبش کنونی برای آزادی فلسطین در آمریکا، آنچه را که به ما گفته می‌شود «ارزش‌های آمریکایی» است، برمی‌گرداند.

میلیون‌ها نفر از طبقه کارگر خود را در بازداشتگاه‌های مهاجرت، زندان‌ها و زندان‌های سراسر کشور می‌بینند. ‌‌‌‌به‌طور معمول، جرایم آن‌ها حول دزدی کوچک یا فعالیت‌های مرتبط با مواد مخدر یا ورود بدون مدرک به کشور است.

این مسئله را با سهام‌داران بزرگ و مدیران عامل ثروتمند سازندگان سلاح مقایسه کنید که از بمباران بیمارستان‌ها، کمپ‌های پناهندگان، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها، امدادگران بشردوستانه و ساختمان‌های آپارتمانی سود می‌برند.

آن‌ها با هیچ یک از پیامدهایی که معترضان طبقه کارگر با آن روبرو هستند مواجه نیستند.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی سود می‌برند که در مرگ بیش از 1 میلیون عراقی و جنایات مداوم در فلسطین، از جمله نقض شدید حقوق بشر، شریک بودند.

هیچ کدام از مدیران شرکتی به دلیل پیشبرد این نسل‌کشی دستگیر نشده‌اند.

هیچ یک از سیاست‌مداران آمریکایی برای حمایت از این نسل‌کشی و تائید نابودی فلسطینیان به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در طول چندین دهه با عواقبی روبرو نشده است.