loader image

جستجو

Hezbollah and Israel under the rain of fire!

نیوزویک:
حزب‌الله و اسرائیل در زیر باران آتش!

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» نوشت: تحلیلگران هشدار داده‌اند که دخالت حزب‌الله به‌طور قابل‌توجهی وضعیت را تشدید می‌کند، زیرا این گروه شبهه‌نظامی قدرت آتش بسیار بیشتری نسبت به حماس دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب تازه خود به‌قلم «جیسون لیمون» نوشت: گروه شبهه‌نظامی حزب‌الله لبنان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) روز شنبه بار دیگر به تبادل آتش پرداختند، زیرا ایران هشدار داد که ممکن است به‌زودی برای جلوگیری از تبدیل جنگ حماس به یک درگیری منطقه‌ای «خیلی دیر» باشد.

حماس که آمریکا آن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی می‌کند، مرگبارترین حمله خود را به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در تاریخ انجام داد و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز متعاقباً شدیدترین حملات هوایی خود را علیه غزه انجام داد.

نتانیاهو گفته است که کشورش در «جنگ» است و عرضه غذا، سوخت، برق و دارو به غزه را قطع کرده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) 360 هزار نیروی ذخیره ارتش را برای حمله احتمالی زمینی به این سرزمین که جمعیتی حدود 2.3 میلیون نفر دارد آماده می‌کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به فلسطینیان گفته است که غزه را تخلیه کنند، اما مشخص نیست غیرنظامیان برای امنیت خود به کجا بروند.

حزب‌الله، یک گروه مورد حمایت ایران است و این گروه شبهه‌نظامی لبنانی از زمان آغاز جنگ بارها با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تبادل آتش کرده است و این نگرانی را ایجاد کرده است که این درگیری به‌جای منزوی شدن در اسرائیل و غزه، منطقه‌ای شود.

نیروهای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کردند که به حملات بیشتر حزب‌الله پاسخ می‌دهند. شبکه تلویزیونی المنار حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این گروه لبنانی مواضع نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که حزب‌الله و سایر گروه‌ها نباید در این درگیری دخالت کنند. سخنگوی حزب‌الله نیز گفت: «هر تصمیم حزب‌الله یا سایر بازیگران برای کشاندن لبنان به این درگیری عواقب وحشتناکی برای مردم لبنان خواهد داشت.»

تحلیلگران هشدار داده‌اند که دخالت حزب‌الله به‌طور قابل‌توجهی وضعیت را تشدید می‌کند، زیرا این گروه شبهه‌نظامی قدرت آتش بسیار بیشتری نسبت به حماس دارد. با این حال، با مخالفت قابل‌توجهی در داخل کشور نیز مواجه است.

لبنان همچنان با بحران شدید اقتصادی مواجه است و در حالی که بسیاری از مردم لبنان با آرمان فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند، آن‌ها مشتاق نیستند که ملت خود به یک رویارویی خونین با اسرائیل بکشانند.

در همین حال، ]آیت‌الله[ خامنه‌ای، رهبر ایران نیز اخیراً اعلام کرد: «همه در جهان اسلام موظفند به مردم فلسطین کمک کنند».