loader image

جستجو

برجااااااااام

صدای آمریکا: حفظ برجام نیازمند پیشرفت بیشتر در مذاکرات وین است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه« صدای آمریکا » در یادداشت تازه خود به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نشست‌ مذاکرات وین در هفته گذشته، نوشت: برای حفظ برجام نیازمند پیشرفت بیشتر و سریع‌تر در مذاکرات هستیم.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه صدای آمریکا در یادداشت تازه خود درباره نشست مذاکرات وین نوشت: «ند پرایس» -سخنگوی وزارت خارجه آمریکا- پیشرفت اندک هفته گذشته را کافی نمی‌داند و می‌گوید این روند باید افزایش یابد و تسریع شود.

وی گفت: «اگر بخواهیم برجام نجات داده شود تا مزایای عدم تولید و گسترش آن با پیشروی‌های ایران در برنامه هسته‌‌ای این کشور تضعیف نشود یا از بین نرود، باید پیشرفت بیش از این باشد.»

پرایس دولت پیشین آمریکا را مسئول شرایط کنونی دانست و گفت، قول‌های آن دولت که فشار حداکثری به توافق بهتری منجر خواهد شد، نه تنها عملی نشد، بلکه باعث جسورتر شدن حاکمان در آن کشور گردید.

او گفت، قول دولت پیشین این بود که با توافقی جدید و بهتر آمریکا در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت تا «به همه چالش‌ها از سوی ایران – چه موشک‌های بالستیک این کشور باشد، چه حمایت از تروریسم، و چه نقض حقوق بشر – بپردازد،» زیرا با خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی منزوی شده است.