loader image

جستجو

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu attends the first working cabinet meeting of the new government at the Chagall Hall in the Knesset, the Israeli Parliament in Jerusalem May 24, 2020. Abir Sultan/Pool via REUTERS - RC2XUG9OJ00Y

دیلی نیوز:
لزوم هماهنگی آمریکا با اسرائیل برای مهار ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «دیلی نیوز» در یادداشت خود با اشاره به تلاش‌های نادرست دولت بایدن برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران، به بررسی لزوم هماهنگی آمریکا با اسرائیل برای مهار ایران، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه دیلی نیوز در یادداشت خود به‌قلم «داگلاس شوئن» نوشت: پس از دو سال مذاکره بی‌ثمر با ایران، به نظر می‌رسد دولت بایدن بالاخره در حال بیدار شدن از واقعیت است:

تنها با هماهنگی نزدیک با اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، آمریکا می‌تواند برنامه هسته‌ای تهران را محدود کند و ظرفیت نظام برای حمایت از تروریست‌ها و دیکتاتورهایی مانند حزب‌الله و ولادیمیر را کاهش دهد.

تلاش‌های نادرست دولت بایدن برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران، با این امید که پیشنهاد کاهش تحریم‌ها، نظام را ترغیب به تغییر رفتارش کند، بی‌نتیجه بوده است.

شواهد فزاینده، حاکی از آن است که ایران به گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود ادامه داده و هزاران پهپاد را برای کمک به حمله کرملین به اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

امیدهای از بین رفته کاخ سفید برای دستیابی به موفقیت دیپلماتیک با ایران، ظاهراً باعث تغییر جهت‌‌‌‌گیری بسیار مورد نیاز در رویکرد آن‌ها نسبت به تهران شده است.

در پایان ژانویه، آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بزرگ‌ترین رزمایش نظامی مشترک خود را برگزار کردند که به وضوح برای ارسال پیامی به ایران طراحی شده بود.

قابل ذکر است که اولین حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، یک مجتمع نظامی در اصفهان را هدف قرار داد که موشک و پهپاد تولید می‌کند.

برخی این را لطف به آمریکا تعبیر کرده‌اند که از اسرائیل خواسته است تا از اوکراین حمایت بیشتری کند.

به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو، این فرضیه را تأیید کرده و به امانوئل مکرون گفته است که اقدامات اسرائیل علیه ایران «به توانایی‌های ایران» برای کمک به روسیه آسیب می‌زند.

در نهایت بدیهی است که اسرائیل، به‌عنوان تنها دموکراسی واقعی در ‌غرب‌آسیا که ارتش آن صدها حمله به اهداف ایران در دهه گذشته انجام داده است، یک دارایی استراتژیک بزرگ برای آمریکا است و برای تلاش‌های آمریکا جهت مقابله و مهار نظام ایران، حیاتی است.

نیاز آشکاری از سوی آمریکا به هماهنگی نزدیک با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از طریق ارائه اعتبار دیپلماتیک و نظامی به اقدامات اورشلیم علیه تهران وجود دارد.

این امر به‌ویژه با توجه به چالش‌های شدید سیاست خارجی که آمریکا با آن مواجه است، بسیار مهم است.