loader image

جستجو

Iran-US talks will resume in the coming days

ایندیپندنت:
مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده از سر گرفته می‌شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «ایندیپندنت» در گزارش خود به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نوشت: مذاکرات ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم در روزهای آینده از سر گرفته می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  روزنامه ایندیپندنت در گزارشی منتشر کرد:‌«جوزپ بورل» -مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- روز شنبه، چهارم تیرماه، در نشست خبری با رسانه‌های خارجی با اعلام خبر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا گفت: «دو کشور به‌صورت غیرمستقیم و از طریق من و تیمم به‌عنوان هماهنگ‌کننده، گفت‌وگو خواهند کرد.

مذاکرات بین آمریکا، ایران و اتحادیه اروپا در وین انجام نخواهد شد، زیرا مذاکرات در فرمت 4+1 نخواهد بود.»

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات احتمالا در جایی نزدیک‌تر به خلیج‌فارس و به‌طور خاص، در یکی از کشورهای حاشیه برگزار خواهد شد.

بورل که برای شروع دوباره مذاکرات احیای برجام، ازسوی اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای زیادی با جمهوری اسلامی انجام داده است، گفت: «مذاکرات متوقف شده بود، هیچ چشم‌اندازی برای از سرگیری مذاکرات وجود نداشت، اما به لطف این گفت‌وگوها، در روزهای آینده دوباره با تماس‌های نزدیک بین آمریکا و ایران، مذاکرات آغاز می‌شود.

این یک خبر خوب است. بیایید امیدوار باشیم که این اتفاق دوباره برجام را روی ریل بیاورد.»

جوزپ بورل با اشاره به مخالفت روسیه با برجام به علت جلوگیری از افزایش سهم ایران در بازار فروش نفت گفت: «در زمانی بخصوص، روسیه به‌شدت با این توافق مخالف بود، زیرا مطمئنا ایران به بازار نفت خواهد آمد و منبع جایگزین نفت را ارائه خواهد کرد، اما پس از تماس‌هایی که خود ایرانی‌ها با روس‌ها داشتند، مسکو هرگونه اعتراضی به این توافق را پس گرفت».