loader image

جستجو

NATO announced the largest air force exercise in history

تی‌وی‌‌پی ورد:
ناتو زمان بزرگ‌ترین رزمایش نیروی هوایی در تاریخ را اعلام کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «تی‌وی‌‌پی ورد» در گزارش تازه خود خبر داد:‌ ناتو زمان بزرگ‌ترین رزمایش نیروی هوایی در تاریخ را اعلام کرد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه تی‌وی‌پی ورد در گزارش تازه خود خبر داد: رزمایش پدافند هوایی ایر دیفندر 23، بزرگترین رزمایش استقرار مجدد نیروی هوایی از زمان تأسیس ناتو خواهد بود.

این مانورها بین 12 تا 23 ژوئن بر فراز لهستان، رومانی، جمهوری چک، آلمان و کشورهای بالتیک برگزار خواهد شد.

بیش از 200 هواپیما و حدود 10 هزار سرباز از بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، آلمان، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا و دیگر کشورهای عضو ناتو و در آخر آمریکا، در رزمایش لوفت وافه شرکت خواهد کرد.

هواپیماهای بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده در پایگاه‌های هوایی آلمان مستقر خواهند شد و در زمان رزمایش در آسمان به پرواز خواهند درامد.

از آنجایی که این بزرگ‌ترین رزمایش استقرار مجدد نیروی هوایی از زمان تأسیس ناتو در 74 سال پیش است، برای آمریکا این رزمایش اولویت بسیار ویژه و بالایی دارد.

«سابرینا سینگ» در جریان یک جلسه توجیهی امروز اینگونه گفت که برای این رزمایش سالانه، نزدیک به دو ماه بر روی استقرار استراتژیک نیروهای مستقر در آمریکا، به کارگیری انبارهای از پیش مستقر در ارتش و قابلیت همکاری با متحدان و شرکای اروپایی متمرکز شده‌ایم.

ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا مسئول رزمایش دیفندر 23 است که از سال 2021 در حال انجام است.

هدف از این رزمایش این است که نشان دهد ارتش آمریکا با چه سرعتی می‌تواند پرسنل و تجهیزات آماده رزمی را برای اطمینان دادن به شرکای خود و منصرف کردن دشمنان ‌آن‌ها مستقر کند و تا چه حد می‌تواند عملکرد قوی در رفع تهدیدات برای صلح اروپا و محافظت از قاره در برابر تهاجم داشته باشد.

این رزمایش همچنین نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی چقدر متعهد به گسترش اندازه، قدرت و قابلیت همکاری نیروهای خود هستند.

از سال گذشته که روسیه به اوکراین حمله کرد، فروش تسلیحات به اروپا افزایش یافته است و یکی از پلتفرم‌هایی که شاهد افزایش فروش بوده، جنگنده رادارگریز چند منظوره لاکهید مارتین اف-35 است؛

در سال 2022، قراردادهای جت توسط آلمان، فنلاند و سوئیس امضا شد و این تسلیحات نقش مؤثری در روند مقابله با روسیه را ایفا کردند.

این تمرین همچنین به مسئله هوافضا نیز می‌پردازد؛ در این حوزه هم آمریکا و هم فدراسیون روسیه و چین از نظر تسلط ‌به‌طور بسیار زیادی خود را وارد کرده و دارای مقام و قدرتی هستند؛ ورود مسئله هوافضا برای این رزمایش به شکل فزاینده‌ای جسورانه به نظر می‌رسد.

تمرین‌هایی که در طول جنگ جاری در اوکراین برگزار می‌شود احتمالاً توسط تبلیغات روسیه ‌به‌طور منفی برجسته می‌شوند.

روسیه تلاش خواهد کرد که نشان دهد هدف ناتو، حمله به روسیه یا حداقل حمایت از اوکراین است، اوکراینی که از خود در برابر حمله روسیه دفاع می‌کند؛

خلبانان نیروی هوایی کشورهای عضو ناتو به هر حال با اوکراین در تماس هستند؛ ‌آن‌ها تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده خود را منتقل می‌کنند و اوکراین را در جریان می‌گزارند، مانندآس شناسایی دو جنگنده روسی توسط رومانی که در نزدیکی خاک ناتو در حال پرواز بودند و توسط این کشور رهگیری شدند و فوراً گزارش آن‌ها ثبت و منتقل شد.