loader image

جستجو

nato

نشنال اینترست: آمریکا و متحدانش به‌دنبال آمادگی بیشتر در مقابل روسیه هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نشنال اینترست» در یادداشت تازه خود، برگزاری بزرگترین تمرین سالانه نیروی عملیات ویژه آمریکا در اروپا را نشانه آماده‌سازی این کشور در کنار متحدان اروپایی برای مقابله احتمالی با روسیه دانست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نشنال اینترست در یادداشت تازه خود به‌قلم «پیتر سوشیو» نوشت: بارها گفته شده است که سربازان متولد نمی‌شوند، ساخته می‌شوند؛ حتی اگر برخی استدلال کنند که نوع خاصی از سرباز وجود دارد که در واقع به طور مادرزاد برای حضور در نیروی عملیات ویژه خلق شده‌اند. با این‌حال، حتی در این موارد، موفقیت یک ماموریت و بقای تیم، کاملا به میزان تمرین تیم بستگی دارد.

اگر تمرین یک نوازنده را به سالن کارنگی برساند، می‌توان گفت که آموزش فشرده تضمین می‌کند که نیرو‌های ویژه زنده به خانه بازگردند.

به همین دلیل است که در این ماه، نیروی عملیات ویژه آمریکا در اروپا (سوکیور) بزرگترین تمرین  سالانه خود را همراه با یک رزمایش کوچکتر انجام داد که به موجب آن واحدهای عملیات ویژه از چندین کشور عضو و شریک ناتو با یکدیگر همکاری کردند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

سوکیور برای تمرینات تروجان فوتپرینت 21 و بلک سوان 21 برنامه‌ریزی کرد تا به طور همزمان به شبیه‌سازی یک درگیری تمام عیار با روسیه از کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی در جنوب تا اوکراین و منطقه دریای سیاه حفاظت کند.

وبگاه بیزنس اینسایدر گزارش داد که نیروهای دریایی آمریکا (سییل)، کلاه سبزهای ارتش آمریکا و کماندوهای نیروی هوایی این کشور در تمرینات واقعی در رومانی و شرق اروپا به نیروهای ویژه اتریش، بلغارستان، کرواسی، آلمان، گرجستان، مجارستان، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، اسپانیا، اوکراین و بریتانیا ملحق شدند.

«بلک سوان 21 » به رهبری مجارستان، انواع آموزش‌های مورد نیاز نیروهای ویژه از جمله جلوگیری از پیشروی وسایل نقلیه هوایی، آموزش ورود و خروج سریع با استفاده از طناب و شناسایی ویژه را ارائه داد. هدف از این رزمایش، آزمایش قابلیت‌های هماهنگ‌سازی نظامی و کمک به دفاع از چندین حوزه به طور همزمان در اروپا بود.

سرلشکر «دیوید اچ. تابور» -فرمانده نیروی هوایی و ژنرال فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا- در این خصوص چنین توضیح داد: «من فکر می‌کنم این رزمایش‌ها تجلی همه موارد عالی در مورد ناتو است. چندین متحد ناتو و حتی شرکای غیر ناتو دور هم جمع می‌شوند تا تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها، رویه‌ها و درس‌های آموخته‌شده خود را به اشتراک بگذارند تا همه ما بهتر شویم».