loader image

جستجو

Qatar's dirty game to weaken the West

جوییش نیوز سیندیکیت:
بازی کثیف قطر برای تضعیف غرب

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوییش نیوز سیندیکیت» در مطلب اخیر خود ضمن اشاره به بازی کثیف قطر برای تضعیف غرب،‌ اعلام کرد: اگرچه قطر میزبان فرماندهی منطقه‌ای پنتاگون است، اما مدت‌هاست که از تروریسم حمایت می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در مطلب اخیر خود به‌قلم «فلاما نیرنشتاین» اعلام کرد: فساد وجود دارد. کسانی که از اتحاد جماهیر شوروی پول گرفتند تا کشورهایشان را در طول جنگ سرد بفروشند.

حداقل می‌توانستند خیال‌پردازی کنند که این کار را به خاطر «دنیای بهتر» انجام می‌دهند که ممکن است روزی آن‌ها را توجیه کند.

از سوی دیگر، کسانی که پول قطر را می‌گیرند هیچ بهانه‌ای ندارند که به خود بگویند که به جهان سوم یا دین مقدس اسلام کمک می‌کنند.

شبکه قطری الجزیره، ترکیبی از اطلاعات نادرست علیه غرب است.

در واقع، چندین کشور عربی که روابط خود را با قطر قطع کردند و مدعی بودند که قطری‌ها حامی مالی تروریست‌ها هستند، خواستار تعطیلی این شبکه به‌عنوان شرطی برای برقراری مجدد روابط شدند.

خصومت این کشورهای عربی با قطر با توجه به نقش این کشور در بی‌ثبات کردن منطقه نباید تعجب‌آور باشد.

اگرچه قطر میزبان فرماندهی منطقه‌ای پنتاگون است، اما مدت‌هاست که از تروریسم حمایت می‌کند.

برای دهه‌ها، درهای خود را به روی تروریست‌های اسلام‌گرا، جنگ‌سالاران طالبان و شورشیان آفریقایی باز کرده است که جان بی‌گناهان بی‌شماری را گرفته‌اند. قطر همچنین به یوسف القرضاوی، رهبر فقید اخوان المسلمین پناه داد و از او حمایت کرد.

آمریکا همچنین قطری‌ها را متهم به پناه دادن به اعضای تروریست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

در واقع، روابط قطر با ایران، لژیونی است. در فوریه 2022، 14 توافقنامه دوجانبه بین «ابراهیم رئیسی» و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» -امیر قطر- در دوحه امضا شد که همه چیز از تجارت گرفته تا انرژی و گردشگری را در بر می‌گیرد.

بدتر از آن، زمانی که آرژانتین درخواست دستگیری محسن رضایی را به دلیل دست داشتن در بمب‌گذاری تروریستی در مرکز جامعه یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس که منجر به کشته شدن 85 نفر شد، کرد؛ قطری‌ها این درخواست را نادیده گرفتند.

قطر به‌صراحت اعلام کرده است که از تروریسم حمایت می‌کند.

تا کنون، قطر تا حد زیادی از مصونیت، ترویج ترور و رشوه دادن به سیاستمداران اروپایی برخوردار بوده است.

این استراتژی بخشی از «جنگ سرد» است که توسط دولتی که از افراط‌گرایی و خشونت حمایت می‌کند، به راه انداخته است. وقت آن رسیده است که قطری‌ها پاسخگو باشند.