loader image

جستجو

The dangers of the Ukrainian war for the American economy

نیوزویک:
مخاطرات جنگ اوکراین برای اقتصاد آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در گزارشی با اشاره به سخنان جو بایدن درباره جنگ اوکراین،‌ نوشت: آمریکایی‌ها اثرات جنگ در روسیه را احساس می‌کنند و ادامه یافتن جنگ در اوکراین می‌تواند تأثیر اقتصادی زیادی در آمریکا داشته باشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت:  «ولادیمیر پوتین» راهبرد خود در اوکراین را به جنگ فرسایشی تغییر داده و ظاهراً آماده است تا ماه ها جنگ را ادامه دهد.

پوتین چهارشنبه به خبرنگاران گفت برای پایان جنگ، جدول زمانی تعیین نخواهد کرد و به هدف آزادسازی بخش‌هایی از اوکراین و کاهش آنچه تهدید برای روسیه می‌داند‏، متعهد است.

جو بایدن اذعان کرده است آمریکایی‌ها اثرات جنگ در روسیه را احساس می‌کنند. ادامه یافتن جنگ در اوکراین می‌تواند تأثیر اقتصادی زیادی در آمریکا داشته باشد.

جنگ زمینی طولانی در اوکراین، طولانی‌ترین جنگ در اروپا خواهد بود و این بدترین چیزی است که ما می‌توانیم تصور کنیم.

این برای اقتصاد بسیار بد است که یک جنگ زمینی در اروپا وجود داشته باشد. جنگ‌ها برای کشور خوب نیستند و اجازه دادن به ادامه یافتن این جنگ زمینی واقعاً وحشتناک است… هیچ پایانی در افق وجود ندارد که بتوانم ببینم.

جو بایدن هنگام بحث در مورد افزایش قیمت بنزین در آمریکا مکرراً به «افزایش مالیات پوتین» (افزایش مالیات به خاطر جنگ پوتین) اشاره کرده است.

بایدن در سخنرانی در هفته گذشته خاطرنشان کرد قیمت بنزین از زمان شروع جنگ اوکراین به میزان 2 دلار در هر گالن و گاهی بیشتر در آمریکا افزایش یافته است. بایدن اوایل ماه، همچنین گفت مالیات پوتین بر غذا و بنزین سهم بزرگی در افزایش تورم کشور داشته است.

در حالی که جنگ در روسیه بر اقتصاد آمریکا تأثیر می‌گذارد، بایدن در حال اغراق کردن در مورد نقش روسیه در قیمت بالای بنزین است. جنگ باعث «مشکلاتی برای نفت و انرژی» شد، اما مشکلات «بسیار دیرتر» رخ دادند.

تولید نفت نسبت به سطح قبل از همه‌گیری کرونا کاهش یافته است، علیرغم اینکه صنعت انرژی با «ظرفیت بسیار بالا» کار می‌کند.

بایدن در کنار سرزنش پوتین، از شرکت‌های نفتی به خاطر سود بردن از این وضعیت انتقاد کرده است. او شرکت‌ها را به «بدتر کردن درد» برای مصرف‌کنندگان متهم کرد و گفت «فاصله بی‌سابقه‌ای» بین قیمت نفت و قیمت بنزین وجود دارد.