loader image

جستجو

NATO's concern that Germany's war equipment is not ready

نشریه فایننشال تایمز:
نگرانی ناتو از آماده نبودن تجهیزات جنگی آلمان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فایننشال تایمز» در گزارشی به‌ بررسی  نگرانی ناتو از آماده نبودن تجهیزات جنگی آلمان، پرداخت

فهرست مطالب

ه‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت:  آلمان ‌به‌دنبال این بود که به ناتو اطمینان دهد که حتی پس از اینکه 18 خودروی زرهی پیشرفته‌اش در یک تمرین آموزشی در اوایل ماه جاری دچار نقص فنی شدند. همچنان می‌توان به آن برای رهبری گروه ویژه واکنش سریع ائتلاف اعتماد کرد.

روسای دفاع در روز دوشنبه در برلین نشستی را برگزار کردند تا در مورد مشکلات عظیمی که برای پوما، یکی از بهترین خودروهای جنگی پیاده نظام در جهان، پیش آمده، صحبت کنند. «کریستین لامبرشت» -وزیر دفاع- این موضوع را «شکست تلخ» توصیف کرد.

18 پومایی که دچار نقص فنی شدند، از جمله 42 موردی بودند که قرار بود ‌به‌عنوان بخشی از «نیروی ضربتی مشترک با آمادگی بسیار بالا» (VJTF) ناتو مستقر شوند، یک نیروی واکنش سریع که آلمان از سال آینده رهبری آن را بر عهده خواهد داشت.

لامبرشت گفت: «ناتو می‌تواند همچنان به ما در انجام وظایفمان در قبال VJTF تکیه کند».

لامبرشت افزود که ارتش دیگر خودروهای پومایی را که توسط شرکت‌های تسلیحاتی Rheinmetall Landsysteme و KMW ساخته شده‌اند، اما مدت‌هاست که با مشکلات فنی دست و پنجه نرم می‌کنند، سفارش نخواهد داد.

این نقص می‌تواند برای «اولاف شولتز» -صدراعظم آلمان- که قول داده است بودجه نیروهای مسلح را افزایش دهد و سال‌ها کمبود بودجه را با افزایش گسترده هزینه‌های دفاعی جبران کند، بسیار شرم‌آور باشد.

چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، او از ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری 100 میلیارد یورویی برای ارتش آلمان خبر داد.

هفته گذشته ارتش، 8 میلیارد یورو از 100 میلیارد یورو را برای خرید جنگنده‌های اف-35 آمریکا به جای تورنادوهای قدیمی آلمان اختصاص داد.

آن‌ها همچنین اجازه هزینه برای ارتقای فنی خورو پوما را دادند. وزیر دفاع آلمان گفت که ارتش هیچ خودروی پومای دیگری را تا زمانی که «مقاوم بودن آن ثابت نشود» سفارش نخواهد داد.

او گفت: «ارتش ما باید بتواند به سیستم‌های تسلیحاتی قوی و پایدار در جنگ تکیه کند.»