loader image

جستجو

Day: شهریور 21, 1402

دیپلمات:
موقعیتی مناسب برای تعامل بیش‌تر آمریکا در آسیای میانه

نشریه «دیپلمات» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه آسیای میانه به ندرت اولویت اصلی سیاست امور خارجی امریکا بوده، تاکید کرد:‌ روابط تیره آسیای میانه با روسیه و بدبینی نسبت به نفوذ چین، فرصتی را برای آمریکا ایجاد کرده است تا تصویر خود را از طریق سرمایه‌گذاری بلندمدت بیش‌تر در منطقه تقویت کند.

مطالعه مطلب

اکونومیست:
جاه‌طلبی بی‌حدوحصر خلیج‌فارس برای تغییر جهان

نشریه «اکونومیست» در یادداشتی با اشاره به جاه طلبی بی‌حدو حصر خلیج فارس برای تغییر جهان، تاکید کرد: کشورهای غرب‌آسیا به منطقه‌ای وابسته هستند که یک آزمایشگاه اقتصادی و سیاسی است و امیدواریم این آزمایش منفجر نشود.

مطالعه مطلب

مطالعات امنیت ملی(INSS):
ارتش سوریه در سال ۲۰۲۳

موسسه «مطالعات امنیت ملی(INSS)» در مطلب تازه خود به بررسی وضعیت  ارتش سوریه در سال 2023 پرداخت و نوشت: دمشق با همکاری روسیه و ایران اقدامات متعددی را برای احیای قابلیت‌های عملیاتی ارتش انجام داده است که در راس آن‌ها جذب و آموزش سربازان جدید بوده است.

مطالعه مطلب

میسز:
آیا بریکس دلار آمریکا را کنار خواهد زد؟

موسسه «میسز» در مقاله تازه خود با اشاره به اجلاس سران بریکس و گمانه‌زنی‌ها در مورد پایان یافتن دلار آمریکا، عنوان کرد: برای پایداری یک ارز فیات، لازم است که ناشر از آن به‌عنوان ذخیره ارزش، یک روش پرداخت عمومی پذیرفته‌شده و یک واحد اندازه‌گیری دفاع کند.

مطالعه مطلب

امریکن اسپکتیتور:
اختلاف طبقاتی، در حال نابود‌کردن رویای آمریکایی است

نشریه «امریکن اسپکتیتور» در یادداشت خود با اشاره به اینکه اختلاف طبقاتی در حال نابود کردن رویای آمریکایی است، نوشت: قشر عادی مردم آمریکا نیازی به وعده‌های توخالی سیاستمداران درباره تلاش‌های دولت در آسان‌تر کردن زندگی آن‌ها ندارند.

مطالعه مطلب